洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

All You Had To Do Was Stay - Taylor Swift【歌詞和訳】

 

Reporting From The Fox Tower: All You Had To Do Was Stay - The 1989 World  Tour.

今回紹介するのは、アメリカのシンガーソングライター・Taylor Swift (テイラ・スウィフト)のAll You Had To Do Was Stay(オール・ユー・ハド・ドゥー・ワズ・ステイ)。

 

彼女にとって5枚目のアルバム「1989」の収録曲で、アルバムの5曲目を飾ります。

 

歌詞は、元恋人に対して、タイトル通り「貴方にそばにいて欲しかった」と嘆く気持ちが綴られています。

 

~~~~~

Now that it's just too late, well, could've been easy

もう遅すぎるよね、簡単なことだったのに


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった

~~~~~

www.youtube.com

-------------------------

[Intro]
(Hey, hey, hey)


(Hey, hey, hey)


(Hey, hey, hey)


(Hey, hey, hey)

 

 

[Verse 1]
People like you always want back

貴方みたいな人って、すぐに戻そうとするよね

 

The love they gave away

一度手放した愛を


And people like me wanna believe you

そして私みたいな人は、貴方みたいな人を信じようとする


When you say you've changed

「僕は変わったよ」って言われると


The more I think about it now

考え込むほどに


The less I know

答えがわからなくなるの


All I know is that you drove us

ただ1つ言えることは、


Off the road

貴方のせいで私の気持ちが揺れ動いてることかしら

 

 

[Chorus]
(Stay) Hey, all you had to do was stay

貴方にそばにいて欲しかった


Had me in the palm of your hand, then

手のひらの上で私を転がして、


Why'd you have to go and lock me out when I let you in?

私は貴方を受け入れたのに、どうして離れちゃったの?


(Stay) Hey, now you say you want it back

そして今度は「君に戻ってきてほしい」って?


Now that it's just too late, well, could've been easy

もう遅すぎるよね、簡単なことだったのに


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった

 

 

[Post-Chorus]
All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった


All you had to do was stay

貴方にそばにいて欲しかった

 

 

[Verse 2]
Here you are now, callin' me up

貴方は私に電話をかけてきた


But I don't know what to say

何を話せばいいのかな


I've been pickin' up the pieces

貴方が粉々にしてしまった破片を


Of the mess you made

私は拾い集めてた


People like you always want back

貴方みたいな人って、すぐに戻そうとするよね


The love they pushed aside

自ら追いやってしまった愛を


But people like me are gone forever

私みたいな人って、去ってしまうともう戻って来ないのよ


When you say goodbye

貴方が私に「さよなら」と言ってしまえばね

 

 

[Chorus]
(Stay) Hey, all you had to do was stay

貴方にそばにいて欲しかった

 

Had me in the palm of your hand, then

手のひらの上で私を転がして、


Why'd you have to go and lock me out when I let you in?

私は貴方を受け入れたのに、どうして離れちゃったの?


(Stay) Hey, now you say you want it back

そして今度は「君に戻ってきてほしい」って?


Now that it's just too late, well, could've been easy

もう遅すぎるよね、簡単なことだったのに


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった

 

 

[Post-Chorus]
All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった


All you had to do was (Stay, stay, stay, stay)

貴方にそばにいて欲しかった

 

 

[Bridge]
Let me remind you

教えてあげるわ


This was what you wanted (Oh, oh, oh-oh-oh)

これが貴方が求めていたこと


You ended it

貴方が終わらせたのよ


You were all I wanted (Oh, oh, oh-oh-oh)

貴方は私がずっと求めてた人だった


But not like this

でもそうじゃなかったみたいね


Not like this, not like this

そうじゃなかったみたいね


Oh, all you had to do was

貴方にして欲しかったことは…

 


[Chorus]
(Stay) Hey, all you had to do was stay

貴方にそばにいて欲しかった


Had me in the palm of your hand, then

手のひらの上で私を転がして、


Why'd you have to go and lock me out when I let you in?

私は貴方を受け入れたのに、どうして離れちゃったの?


(Stay) Hey, now you say you want it back

そして今度は「君に戻ってきてほしい」って?


Now that it's just too late, well, could've been easy

もう遅すぎるよね、簡単なことだったのに


All you had to do was

貴方にして欲しかったことはこれだけだったのに


(Stay; Ah) Hey, all you had to do was stay

そばにいて欲しかった


Had me in the palm of your hand, then

手のひらの上で私を転がして、


Why'd you have to go and lock me out when I let you in?

私は貴方を受け入れたのに、どうして離れちゃったの?


(Stay; Ah) Hey, now you say you want it back

そして今度は「君に戻ってきてほしい」って?


Now that it's just too late, well, it could've been easy (All you had to do was stay)

もう遅すぎるよね、簡単なことだったのに


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった

 

 

[Post-Chorus]
(Ah) All you had to do was (Stay; Oh)

貴方にそばにいて欲しかった


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった


All you had to do was (Stay; Ooh)

貴方にそばにいて欲しかった


All you had to do was (Stay)

貴方にそばにいて欲しかった

---------------------