洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

Out Of The Woods - Taylor Swift 【歌詞和訳】

Taylor Swift's 'Out of the Woods' Video Released | Billboard

今回紹介するのは、アメリカのシンガーソングライター・Taylor Swift (テイラ・スウィフト)のOut Of The Woods(アウト・オブ・ザ・ウッズ)。

 

彼女にとって5枚目のアルバム「1989」の収録曲で、アルバムからの6枚目のシングルです。

 

歌詞は、Taylorが実際の恋愛から経験した不安の感情にインスパイアされた、壊れやすいロマンスについて歌われています。

 

Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? Are we in the clear yet?

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな

 

ミュージックビデオでは、この曲のタイトル通り、彼女が森から抜け出そうと戦っている様子が映し出されています。

 

youtu.be

 

-----------------------

[Verse 1]
Looking at it now

しっかり見つめてみると


It all seems so simple

簡単なことのように思えるの


We were lying on your couch

私たち、ソファで横になってたよね


I remember

覚えてるわ


You took a Polaroid of us

貴方は私たちの写真を撮って


Then discovered (Then discovered)

気づいたの


The rest of the world was black and white

私たち以外の世界が黒と白だってことに


But we were in screaming color

私たちはいろんな色をまとってた


And I remember thinking

そして、こう思ってたわ

 

 

[Chorus]
Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? Are we in the clear yet?

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we in the clear yet, in the clear yet? Good

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? Are we in the clear yet?

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we in the clear yet, in the clear yet? Good

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな

 


(Are we out of the woods?)

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?

 

 

[Verse 2]
Looking at it now

しっかり見つめてみると


Last December (Last December)

去年12月に


We were built to fall apart

私たちは離れる運命にあったんだね


Then fall back together (Back together)

そしてまたヨリを戻したよね


Ooh, your necklace hanging from my neck

私の首にかかってる貴方のネックレス


The night we couldn't quite forget

忘れ去ることのできないあの夜


When we decided, we decided

私たちで決めたんだよね


To move the furniture so we could dance

家具を動かして、一緒にダンスしようって


Baby, like we stood a chance

私たちにはチャンスがあった


Two paper airplanes flying, flying, flying

まるで紙飛行機みたいに、飛んでる間は楽しかったよね


And I remember thinking

そして、こう思ってたわ

 

 

[Chorus]

Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? Are we in the clear yet?

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we in the clear yet, in the clear yet? Good

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? Are we in the clear yet?

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we in the clear yet, in the clear yet? Good

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな

 

(Are we out of the woods?)

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?

 

 

[Bridge]
Remember when you hit the brakes too soon?

貴方が急ブレーキをかけた日のこと、覚えてる?


Twenty stitches in the hospital room

病室で20針も縫ったよね


When you started crying, baby, I did too

貴方が泣いた時、私も一緒に泣いた日のこと


But when the sun came up, I was looking at you

太陽が昇った時も、私は貴方を見つめていた


Remember when we couldn't take the heat?

周りからの視線に耐えられなかった時


I walked out, I said, "I'm setting you free"

私は出て行って、「貴方を自由にさせてあげる」って言ったよね


But the monsters turned out to be just trees

でもあのモンスターはただの木に過ぎなかったのよ


When the sun came up, you were looking at me

太陽が昇った時、貴方は私を見つめていた


You were looking at me, oh

貴方は私を見つめていた


You were looking at me

貴方は私を見つめていた


(Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet?)

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


(Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?)

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


I remember

私は覚えてるわ


(Are we in the clear yet? Are we in the clear yet?)

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


(Are we in the clear yet, in the clear yet? Good)

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Oh, I remember

ええ、覚えてるの

 


[Chorus]
Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet? (Yeah)

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? Are we in the clear yet? (Say, are we?)

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we in the clear yet, in the clear yet? Good

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? (Yeah) Are we in the clear yet? (Yeah)

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we in the clear yet, in the clear yet? Good (Clear yet? Good)

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? Are we in the clear yet?

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we in the clear yet, in the clear yet? Good (Do you remember?)

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな(覚えてる?)


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods yet?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we out of the woods yet? Are we out of the woods?

私たち、もう危機からは逃げ出したよね?


Are we in the clear yet? Are we in the clear yet?

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな


Are we in the clear yet, in the clear yet? Good

それとも、まだ私たちの関係は危ないままなのかな

-------------------------

open.spotify.com