洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

Levitating - Dua Lipa & Dababy【歌詞和訳】

今回紹介するのはDua Lipa(デュア・リパ)と

Dababy(ダ・ベイビー)のコラボ曲、

Levitating(レヴィテーティング)。

 

 

イギリスの歌手、Dua Lipa(デュア・リパ)が

2020年にリリースした2ndアルバム

Future Nostalgia(フューチャー・ノスタルジア)からの

5thシングルで、シングルカットに伴い

アメリカのラッパーDababy(ダ・ベイビー)による

リミックスバージョンが2020年10月にリリースされました。

 

1970年代、1980年代ごろのポップや

R&Bを彷彿させるサウンドが印象的です。

 

www.youtube.com

 

---------------------------------------------------

[Intro: DaBaby]
Billboard Baby, Dua Lipa make 'em dance when it come on

ビルボードデュア・リパが皆を踊らせるぜ


Everybody lookin' for a dancefloor to run on

皆踊れるダンスフロアを探してるのさ

 

 

[Verse 1: Dua Lipa]
If you wanna run away with me, I know a galaxy

一緒に逃げ出したいなら、良い場所を知ってる


And I can take you for a ride

一緒に乗せてあげるわ


I had a premonition that we fell into a rhythm

私たちはこのリズムに乗れる予感がするの


Where the music don't stop for life

そこは音楽が止まらない場所よ


Glitter in the sky, glitter in my eyes

空はキラキラで、私の目も輝いてて


Shining just the way I like

とびきり綺麗に煌いてるわ


If you're feeling like you need a little bit of company

そこに誰か一緒に連れていきたいと思ったなら


You met me at the perfect time

あなたは私に完璧なタイミングで出会ったってことよ

 

[Pre-Chorus: Dua Lipa]
You want me, I want you, baby

あなたは私が欲しくて、私もあなたが欲しい


My sugarboo, I'm levitating

可愛いあなた、舞い上がってしまいそう


The Milky Way, we're renegading

天の川で、私たちは一緒に逃げ出したの


Yeah, yeah, yеah, yeah, yeah

 

 

[Chorus: Dua Lipa]
I got you, moonlight, you're my starlight

あなたを捕まえたわ、月の光、あなたは私の星の光


I need you all night, comе on, dance with me

一晩中あなたを求めてる、さぁ踊りましょう


I'm levitating

舞い上がるの


You, moonlight, you're my starlight (You're the moonlight)

月の光、あなたは私の星の光


I need you all night, come on, dance with me

一晩中あなたを求めてる、さぁ踊りましょう


I'm levitating

舞い上がるの

 

 

[Verse 2: DaBaby]
I'm one of the greatest, ain't no debatin' on it (Let's go)

俺はこの世代で最高のラッパーさ、異論は認めねぇ


I'm still levitated, I'm heavily medicated

まだ舞い上がってるみたいだ、強めのクスリを打ってるみたいに


Ironic I gave 'em love and they end up hatin' on me (Go)

愛してたやつから嫌われるなんて皮肉な事だぜ


She told me she love me and she been waitin'

アイツは愛してる、待ってるって言ってたのに


Been fightin' hard for your love and I'm runnin' thin on my patience

アイツの愛のために戦ってきたがそろそろ限界だぜ


Needed someone to hug, even took it back to the basics

ハグする相手が欲しいって状態まで戻っちまった


You see what you got me out here doin'? (Yeah)

お前が俺をどんな状態にしたかよく知ってるだろ?


Mighta threw me off, but can't nobody stop the movement

惑わせてたけど、もう俺を止められる奴はいねえ

 

Uh-uh, let's go

さぁ、行くぜ


Left foot, right foot, levitatin' (C'mon)

左足、右足で蹴って舞い上がるのさ


Pop stars (Go), Dua Lipa with DaBaby

ポップスターのデュア・リパとダ・ベイビーだぜ


I had to lace my shoes for all the blessings I was chasin' (Go)

幸せを捕まえるために靴ひもを結ぶんだ


If I ever slip, I'll fall into a better situation

転けてしまっても、まだ落ち込む必要はねぇ


So catch up, go put some cheese on it

追いついて、金を稼ぐんだ


Get out and get your bread up (Yeah, yeah)

そこから抜け出して金を稼ごうぜ


They always leave when you fall, but you run together (Hey)

アイツらはお前が転けたら放っていくが、お前は俺と共に

走るんだ


Weight of the world on my shoulders, I kept my head up

世界の重さは俺の肩にのし掛かった、だが俺は前に進み続ける


Now, baby, stand up, 'cause, girl, you

さぁ立ち上がれ、だってお前は

 

 

[Pre-Chorus: Dua Lipa & DaBaby]
You want me (Hey), I want you, baby (Hey)

あなたは私が欲しくて、私もあなたが欲しい

 

My sugarboo, I'm levitating

可愛いあなた、舞い上がってしまいそう


The Milky Way, we're renegading

天の川で、私たちは一緒に逃げ出したの


Yeah, yeah, yеah, yeah, yeah

 

 

[Chorus: Dua Lipa]

I got you, moonlight, you're my starlight

あなたを捕まえたわ、月の光、あなたは私の星の光


I need you all night, comе on, dance with me

一晩中あなたを求めてる、さぁ踊りましょう


I'm levitating

舞い上がるの


You, moonlight, you're my starlight (You're the moonlight)

月の光、あなたは私の星の光


I need you all night, come on, dance with me

一晩中あなたを求めてる、さぁ踊りましょう


I'm levitating

舞い上がるの

 

 

[Post-Chorus: Dua Lipa]
You can fly away with me tonight

今夜私と飛び立つのよ


You can fly away with me tonight

今夜私と飛び立つのよ


Baby, let me take you for a ride

星空のドライブに連れてってよ


Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah


I'm levitating (Woo)

舞い上がるの

 

You can fly away with me tonight

今夜私と飛び立つのよ


You can fly away with me tonight

今夜私と飛び立つのよ


Baby, let me take you for a ride

星空のドライブに連れてってよ


Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah


I'm levitating (Woo)

舞い上がるの

 

 

[Bridge: Dua Lipa]
My love is like a rocket, watch it blast off

私の愛はロケットみたいに放たれて、


And I'm feeling so electric, dance my ass off

電気が走ったみたいに踊り続るのよ


And even if I wanted to, I can't stop

止めようとしても、もう止まらない


Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

 

My love is like a rocket, watch it blast off

私の愛はロケットみたいに放たれて、


And I'm feeling so electric, dance my ass off

電気が走ったみたいに踊り続るのよ


And even if I wanted to, I can't stop

止めようとしても、もう止まらない


Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

 

 

[Pre-Chorus: Dua Lipa]

You want me, I want you, baby

あなたは私が欲しくて、私もあなたが欲しい


My sugarboo, I'm levitating

可愛いあなた、舞い上がってしまいそう


The Milky Way, we're renegading

天の川で、私たちは一緒に逃げ出したの

 

 

[Chorus: Dua Lipa & DaBaby]
I got you (Yeah), moonlight, you're my starlight

あなたを捕まえたわ、月の光、あなたは私の星の光


I need you all night (All night), come on, dance with me (Let's go)

一晩中あなたを求めてる、さぁ踊りましょう


I'm levitating (Woo)

舞い上がるの

 

 

[Post-Chorus: Dua Lipa]
You can fly away with me tonight (Tonight)

今夜私と飛び立つのよ


You can fly away with me tonight

今夜私と飛び立つのよ


Baby, let me take you for a ride

星空のドライブに連れてってよ


Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah (Take you for a ride)

(ドライブに連れてって)


I'm levitating (Woo)

舞い上がるの


You can fly away with me tonight (Tonight)

今夜私と飛び立つのよ


You can fly away with me tonight

今夜私と飛び立つのよ


Baby, let me take you for a ride

星空のドライブに連れてってよ


Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah (Let me take you for a ride)

(ドライブに連れてって)

 

 

[Chorus: Dua Lipa]

I got you, moonlight, you're my starlight

あなたを捕まえたわ、月の光、あなたは私の星の光


I need you all night, comе on, dance with me

一晩中あなたを求めてる、さぁ踊りましょう


I'm levitating

舞い上がるの