洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

Beautiful Mistakes - Maroon 5 & Megan Thee Stallion【歌詞和訳】

今回紹介するのはMaroon 5 (マルーン5)と

Megan Thee Stallion (メーガン・ジー・スタリオン)のコラボ曲、「Beautiful Mistakes(ビューティフル・ミステイクス)」です。

 

マルーン5、新曲「Beautiful Mistakes ft. メーガン・ザ・スタリオン」をリリース リリックビデオ&和訳付き動画を同時公開 |  Musicman

 

バンドの来たる7thアルバム「Jordi」からのシングルで、アメリカの女性ラッパーであるMegan Thee Stallion (メーガン・ジー・スタリオン)がゲスト参加しています。

 

www.youtube.com

 

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

[Verse 1: Adam Levine]
It's beautiful, it's bittersweet

美しくて、ほろ苦いよ


You're like a broken home to me

君は僕にとって壊れてしまった家のよう


I take a shot of memories

たくさんの思い出をショットのように飲み干すんだ


And black out like an empty street

そして誰も通ることがない道みたいに気を失って倒れるんだ


I fill my days with the way you walk

僕が生きていく日々を君が歩く姿でいっぱいにするんだ


And fill my nights with broken dreams

壊れた夢で夜をいっぱいにして


I make up lies inside my head

頭の中で嘘を積み重ねていくんだ


Like one day you'll come back to me

いつか君が僕のところに帰ってきてくれるように

 

 

[Pre-Chorus: Adam Levine]
Now I'm not holdin' on, not holdin' on

僕は踏ん張ってるわけじゃない


I'm just depressed that you're gone

君が行ってしまって憂鬱なだけさ


Not holdin' on, not holdin' on

踏ん張ってるわけじゃない

 

 

[Chorus: Adam Levine]
Beautiful mistakes

神様のいたずらさ


I make inside my head, she's naked in my bed

僕の頭の中で、彼女は裸で横になってる


And now we lie awake, makin' beautiful mistakes

その隣に僕がいるんだ、神様のいたずらだよ


I wouldn't take 'еm back, I'm in love with the past

僕が君ならヨリを戻さないだろうね、ただ過去に恋してたんだ


And now we liе awake, makin' beautiful mistakes

隣に僕がいるんだ、神様のいたずらだよ

 

 

[Post-Chorus: Adam Levine]
Nah-nah-nah, in my head

頭の中で、


Nah-nah-nah, in my bed

僕のベッドで、


Nah-nah-nah, eh
Makin' beautiful mistakes

まるで神様のいたずらだった

 


[Verse 2: Adam Levine]
It's pitiful, I can't believe

哀れだよ、信じられない


How every day gets worse for me

毎日が段々と嫌になってくる


I take a break, I cut you off

少し休んで、君との関係を断ち切るんだ


To keep myself from lookin' soft

自分が男らしくあるためにね


I fill my nights with the way you was

君がどんな人だったかって考えで夜をいっぱいにするんだ


And still wake up with broken dreams

そしてまた壊れた夢で目覚めるのさ


I make these lies inside my head

そういう嘘を頭の中で作り上げて


Feel like they're my reality

まるでそれが真実のように感じるんだ

 

 

[Pre-Chorus: Adam Levine]

Now I'm not holdin' on, not holdin' on

僕は踏ん張ってるわけじゃない


I'm just depressed that you're gone

君が行ってしまって憂鬱なだけさ


Not holdin' on, not holdin' on

踏ん張ってるわけじゃない

 

 

[Chorus: Adam Levine]

Beautiful mistakes

神様のいたずらさ


I make inside my head, she's naked in my bed

僕の頭の中で、彼女は裸で横になってる


And now we lie awake, makin' beautiful mistakes

その隣に僕がいるんだ、神様のいたずらだよ


I wouldn't take 'еm back, I'm in love with the past

僕が君ならヨリを戻さないだろうね、ただ過去に恋してたんだ


And now we liе awake, makin' beautiful mistakes

隣に僕がいるんだ、神様のいたずらだよ

 

 

[Post-Chorus: Adam Levine]

Nah-nah-nah, in my head

頭の中で、


Nah-nah-nah, in my bed

僕のベッドで、


Nah-nah-nah, eh
Makin' beautiful mistakes

まるで神様のいたずらだった

 

 

[Verse 3: Megan Thee Stallion]
You did me wrong 'cause I let you (Let you)

私が許してしまったから、あなたは過ちを犯した


Usually, I like my situations beneficial

いつもは自分にとって好都合な状況がいいんだけど


Doin' something different, got me lookin' stupid (Damn)

いつもと違うことをするのは、私を愚かに見せるわ


The only way I'm comin' back to you is if you're dreaming, lucid (Hmm)

ヨリを戻したいなら、夢見ることね


Prove it, if you made a promise then keep it (Keep it)

もしそれを約束するなら、証明してみせて


Why you wanna lie and then get mad? I don't believe it (Boy, bye)

どうして嘘ついて、怒っちゃうの?信じられない


But really, I was doin' just fine without ya

私はあなたなしで上手くやっていた事に気づいたの


Lookin' fine, sippin' wine, dancin' on club couches (Ah)

おめかしして、ワインを飲んで、クラブのソファでダンスしてた


Baby, why you wanna lose me like you don't need me? (Don't need me)

どうして私を失いたいの?私は必要ないの?


Like I don't block you and you still try to reach me (Still try to reach me)

私があなたという存在を拒否しないようにあなたは私に話しかけてくる


How you figure out how to call me from the TV? (Huh?)

どうやってTVから私に電話する方法を見つけたの?


You're runnin' outta chances and this time I mean it (Ah)

あなたはいくつものチャンスを逃していってるのよ

 

 

[Bridge: Megan Thee Stallion]
Yeah, bet you miss my love, all in your bed (Bed)

あなたのべッドにある、私の愛が恋しいことは知ってる


Now you're stressin' out, pulling your hair (Hair)

ストレスを抱えて、髪を引っ張ってるわよね


Smelling your pillows and wishin' I was there (I was there)

あなたは枕の匂いを嗅いで、私がそこにいたらいいのにと思う


Slidin' down the shower wall, lookin' sad (Sad)

そしてあなたは悲しそうにシャワー室の壁に座っているわ


I know it's hard to let go, I'm the best (I'm the best)

手放すのは難しいわよね、私は一番だもの


Best you ever had and best you gon' get (Gon' get)

あなたにとって私はかけがえのない存在


And if we break up, I don't wanna be friends (Be friends)

もし別れてしまえば、もう友達ですらゴメンよ


You're toxic

あなたはまるで毒みたい

 

 

[Chorus: Adam Levine]

Beautiful mistakes

神様のいたずらさ


I make inside my head, she's naked in my bed

僕の頭の中で、彼女は裸で横になってる


And now we lie awake, makin' beautiful mistakes

その隣に僕がいるんだ、神様のいたずらだよ


I wouldn't take 'еm back, I'm in love with the past

僕が君ならヨリを戻さないだろうね、ただ過去に恋してたんだ


And now we liе awake, makin' beautiful mistakes

隣に僕がいるんだ、神様のいたずらだよ

 

 

[Post-Chorus: Adam Levine]
Nah-nah-nah, in my head

頭の中で


Nah-nah-nah, in my bed

僕のベッドで


Nah-nah-nah, yeah, yeah (Oh)
Makin' beautiful mistakes

まるで神様のいたずらだった


Nah-nah-nah, in my head

頭の中で


Nah-nah-nah, in my bed

僕のベッドで


Nah-nah-nah, eh
Makin' beautiful mistakes

まるで神様のいたずらだった

 

 

[Outro: Adam Levine]
Nah-nah-nah
Nah-nah-nah (Ooh)
Nah-nah-nah