洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

But Daddy I Love Him - Taylor Swift【歌詞和訳】

But Daddy I Love Him di Taylor Swift: testo e significato - Soundsblog

 

今回紹介するのは、アメリカのシンガーソングライター・Taylor Swift (テイラ・スウィフト)の 「But Daddy I Love Him (バット・ダディ・アイ・ラブ・ヒム)」。

 

彼女にとって11枚目のアルバム「THE TORTURED POETS DEPARTMENT(ザ・トーチャード・ポエッツ・デパートメント)」の収録曲で、アルバム6曲目を飾ります。

 

テイラーは2023年の数ヶ月間はThe 1975のボーカル、マティ・ヒーリーと交際していました。

 

テイラーがマティ・ヒーリーと交際を始めたとき、テイラーはマティの過去の騒動からファンから反発を受けました。

 

この曲はマティとの交際をめぐる、メディアや彼女の交際を批判するファンへのアンサーと考えられます。

 

Me and my wild boy and all of this wild joy

私とワイルドな彼氏、ワイルドな旅の全て


If all you want is gray for me

貴方が私に灰色の不幸を望んでも


Then it's just white noise, and it's just my choice

それは白い雑音でしかないわ、これは私の選択だから

 

ファンが2人の交際を嫌った理由には、マティがテイラーの友人であるアイス・スパイスの容姿を人種差別的な言葉で批判したり、彼が以前『NME』誌に「テイラー・スウィフトと交際することは僕にとって男らしさを奪うことになる」と語っていたことなどが挙げられます。

 

www.youtube.com

-------------------------

[Verse 1]

I forget how the West was won

「西部はいかにして勝利したか」

 

I forget if this was ever fun

この映画の内容は忘れちゃった


I just learned these people only raise you

彼らは貴方を持ち上げるのよ


To cage you

檻の中に閉じ込めるためにね


Sarahs and Hannahs in their Sunday best

サラとハンナは日曜礼拝をしてて


Clutchin' their pearls, sighing, "What a mess"

真珠を握って、ため息をつきながら「なんてことなの」って呟いてた


I just learned these people try and save you

この人たちは貴方を助けようとしてるんだって今わかったよ


'Cause they hate you

彼らは貴方を嫌ってるんだもの

 

 

[Pre-Chorus]
Too high a horse for a simple girl

あまりよろしくないよね


To rise above it

欲深いのは


They slammed the door on my whole world

彼らは私の扉を閉めてしまったの


The one thing I wanted

私が求めていた1つのものは

 

 

[Chorus]
Now I'm runnin' with my dress unbuttoned

今私はドレスのボタンを外して走ってる

 

Screamin', "But, Daddy, I love him

「パパ、彼のことが好きなの」って叫んだの


I'm having his baby"

「彼との赤ちゃんもいるわ」って


No, I'm not, but you should see your faces

それは嘘なんだけど、貴方は自分の顔を見るべきよ


I'm tellin' him to floor it through thе fences

柵を飛び越えてきてって彼に話してる


No, I'm not coming to my senses

まだ正気には戻ってないよ


I know he's crazy, but he's the one I want

彼はクレイジーだけど、私の求めていた人なの

 

 

[Verse 2]
Dutiful daughter, all my plans were laid

忠実な子よ、私の計画は決まったところよ


Tendrils tucked into a woven braid

しっかり編み込まれた髪のあの子


Growin' up precocious sometimes means

早熟して育つことは、時々意味するのよ


Not growin' up at all

蓋を開けたら全然中身が空っぽだったりすることをね


He was chaos, he was revelry

彼はカオスで、一緒にいると毎日がお祭りみたいよ


Bedroom eyes like a remedy

寝室での貴方の眼差しは治療薬みたいなもの


Soon enough, the elders had convened

周りは私たちの交際をよく思わないから、すぐに関係者が集められた


Down at the city hall

市役所の下にね

 

 

[Pre-Chorus]
"Stay away from her"

「彼女から身を退け」


The saboteurs protested too much

私たちの交際に抗議しすぎよ


Lord knows the words we never heard

主人は私たちの知らない言葉を知っていて


Just screeching tires and true love

軋むのはタイヤと真実の愛

 

 

[Chorus]
And I'm runnin' with my dress unbuttoned

私はドレスのボタンを外して走ってる

 

Screamin', "But, Daddy, I love him

「パパ、彼のことが好きなの」って叫んだの


I'm having his baby"

「彼との赤ちゃんもいるわ」って


No, I'm not, but you should see your faces

それは嘘なんだけど、貴方は自分の顔を見るべきよ


I'm tellin' him to floor it through thе fences

柵を飛び越えてきてって彼に話してる


No, I'm not coming to my senses

まだ正気には戻ってないよ


I know he's crazy, but he's the one I want

彼はクレイジーだけど、私の求めていた人なの

 

 

[Post-Chorus]
I'll tell you something right now

今伝えておくわ


I'd rather burn my whole life down

自らの人生をめちゃくちゃにした方がいいって事を


Than listen to one more second of all this bitchin' and moanin'

愚痴や喚き声をこのまま聴き続けるくらいならね


I'll tell you something 'bout my good name

私の名声について伝えておくわ


It's mine alone to disgrace

恥をかくのは最終的に自分だから


I don't cater to all these vipers dressed in empath's clothing

私はエンバスの服を着た、もう毒蛇の言葉に耳は貸さないわ

 

 

[Bridge]
God save the most judgmental creeps

神様、批判する者を救ってください


Who say they want what's best for me

私の選択に対してあれやこれやいう者たちを


Sanctimoniously performing soliloquies I'll never see

彼らが決して見ることもない、神聖な独り言を呟いて


Thinkin' it can change the beat

私の鼓動も変わってしまいそう


Of my heart when he touches me

彼が私に触れるとね


And counteract the chemistry

化学反応を打ち消して


And undo the destiny

運命を元通りにしたの


You ain't gotta pray for me

私のために祈らなくてもいい


Me and my wild boy and all of this wild joy

私とワイルドな彼氏、ワイルドな旅の全て


If all you want is gray for me

貴方が私に灰色の不幸を望んでも


Then it's just white noise, and it's just my choice

それは白い雑音でしかないわ、これは私の選択だから

 


[Verse 3]
There's a lot of people in town that I

街にはたくさんの人がいて


Bestow upon my fakest smiles

作った笑顔を彼らにばら撒いてた


Scandal does funny things to pride, but brings lovers closer

スキャンダルって面白いだろうけど、それで私と彼の距離が縮まるのよ


We came back when the heat died down

熱が冷めたら私たちは戻ってきて


Went to my parents and they came around

両親は彼を受け入れてくれたわ


All the wine moms are still holdin' out, but fuck 'em, it's over

まだ批判してる人もいるけど、どうでもいいわ、放っておいてよ

 

 

[Chorus]
Now I'm dancin' in my dress in the sun and

今、太陽の下でドレスを着て踊ってるの


Even my daddy just loves him

パパも彼を気に入ってくれた


I'm his lady

私は彼の立派な彼女よ


And, oh, my God, you should see your faces

貴方は自分の顔を見るべきよ


Time, doesn't it give some perspective?

時間が経つと理解できることもあるわ


And, no, you can't come to the wedding

結婚式には来れないけどね


I know it's crazy, but he's the one I want

クレイジーだけど、彼は私の求めていた人なの

 

 

[Post-Chorus]
I'll tell you something right now

今伝えておくわ


You ain't gotta pray for me

私のために祈らなくてもいい


Me and my wild boy and all of this wild joy

私とワイルドな彼氏、ワイルドな旅の全て


(He was chaos, he was revelry)

彼はカオスで、一緒にいると毎日がお祭りみたいよ


If all you want is gray for me

貴方が私に灰色の不幸を望んでも


Then it's just white noise, and it's my choice

それは白い雑音でしかないわ、これは私の選択だから

 

 

[Outro]
Screamin', "But, Daddy, I love him

「パパ、彼のことが好きなの」って叫んだの


I'm having his baby"

「彼との赤ちゃんもいるわ」って


No, I'm not

それは嘘なんだけどね


But you should see your faces

貴方は自分の顔を見るべきよ


But, oh, my God, you should see your faces

ねぇ、貴方は自分の顔を見るべきよ


(He was chaos, he was revelry)

彼はカオスで、一緒にいると毎日がお祭りみたいよ


(He was chaos, he was revelry)

彼はカオスで、一緒にいると毎日がお祭りみたいよ

-------------------------

open.spotify.com