洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

I Can Do It With A Broken Heart - Taylor Swift【歌詞和訳】

Taylor Swift's 'I Can Do It With a Broken Heart' Playlist Explained | Us  Weekly

 

今回紹介するのは、アメリカのシンガーソングライター・Taylor Swift (テイラ・スウィフト)の「 I Can Do It With A Broken Heart (アイ・キャン・ドゥー・イット・ウィズ・ア・ブローキン・ハート)」。

 

彼女にとって11枚目のアルバム「THE TORTURED POETS DEPARTMENT(ザ・トーチャード・ポエッツ・デパートメント)」の収録曲で、アルバム13曲目を飾ります。

 

テイラーは2016年から2023年まで俳優のジョー・アルウィンと交際していました。

 

「I Can Do It With A Broken Heart 」は、テイラーがジョーとの破局後にワールドツアー(The Eras Tour)に出た時の経験を歌っています。

 

サビの歌詞にもあるように、彼女は失恋によって傷ついた心を隠して、ファンの歓声に応え、3時間以上にも及ぶショーをやり遂げました。

 

~~~~~

I'm so depressed, I act like it's my birthday every day

落ち込んでても、毎日が誕生日のように振る舞うの


I'm so obsessed with him, but he avoids me like the plague

私は彼に夢中なのに、彼は私を疫病のように避けたがる


I cry a lot, but I am so productive, it's an art

何度も泣いたけど、私はこの悲劇をも芸術として昇華したわ


You know you're good when you can even do it with a broken heart

傷ついた心でもこんなことができるのだから、貴方は大丈夫よ

~~~~~

 

www.youtube.com

 

--------------------------------------------------------

[Verse 1]
I can read your mind

貴方たちの心が読めるわ


"She's having the time of her life"

「彼女は人生最高の時間を過ごしてるよ」


There in her glittering prime

輝かしい全盛期を送っているよと


The lights refract sequin stars off her silhouette every night

眩い光は彼女のシルエットにスパンコールの星を反射させてる


I can show you lies

みんなに嘘をついてみせるわ


(One, two, three, four)

1、2、3、4

 

 

[Pre-Chorus]
'Cause I'm a real tough kid

私はタフなんだから


I can handle my shit

自分のことは自分でなんとかするの


They said, "Babe, you gotta fake it 'til you make it" and I did

彼らは「成功を掴むまで嘘をつき続けるんだ」と言った、私はやり遂げた


Lights, camera, bitch, smile

光、カメラ、ビッチ、笑顔


Even when you wanna die

死にそうな時でもね


He said he'd love me all his life

彼は私を一生愛してると言ったわ


But that life was too short

二人の生活は本当に短かった


Breaking down, I hit the floor

壊れて、私は崩れ落ちたわ


All the piеces of me shatterеd as the crowd was chanting, "More"

そんな中、みんなは私に「もっと」って歓声をかけるの


I was grinnin' like I'm winnin'

勝ち誇ったような笑顔を見せて


I was hittin' my marks

目的を果たしてた


'Cause I can do it with a broken heart

傷ついた心でも、私ならやり遂げられるのよ


(One, two, three, four)

1、2、3、4

 

 

[Chorus]
I'm so depressed, I act like it's my birthday every day

落ち込んでても、毎日が誕生日のように振る舞うの


I'm so obsessed with him, but he avoids me like the plague

私は彼に夢中なのに、彼は私を疫病のように避けたがる


I cry a lot, but I am so productive, it's an art

何度も泣いたけど、私はこの悲劇をも芸術として昇華したわ


You know you're good when you can even do it with a broken heart

傷ついた心でもこんなことができるのだから、貴方は大丈夫よ

 

 

[Verse 2]
I can hold my breath

息を止めることだってできるわ


I've been doin' it since he left

彼が去ってから、ずっとそうしてきたもの


I keep finding his things in drawers

引き出しの中に彼のものを見つけたわ


Crucial evidence I didn't imagine the whole thing

決定的な証拠ね、想像もしなかった


I'm sure I can pass this test

私ならどんな試練でも乗り越えられる自信があるわ


(One, two, three, four)

1、2、3、4

 

 

[Pre-Chorus]

'Cause I'm a real tough kid

私はタフなんだから


I can handle my shit

自分のことは自分でなんとかするの


They said, "Babe, you gotta fake it 'til you make it" and I did

彼らは「成功を掴むまで嘘をつき続けるんだ」と言った、私はやり遂げた


Lights, camera, bitch, smile

光、カメラ、ビッチ、笑顔

 

In stilettos for miles

ハイヒールで途方もない距離を歩いた


He said he'd love me for all time

彼は私を一生愛してると言ったわ


But that time was quite short

二人の生活は本当に短かった

 

Breaking down, I hit the floor

壊れて、私は崩れ落ちたわ


All the piеces of me shatterеd as the crowd was chanting, "More"

そんな中、みんなは私に「もっと」って歓声をかけるの


I was grinnin' like I'm winnin'

勝ち誇ったような笑顔を見せて


I was hittin' my marks

目的を果たしてた


'Cause I can do it with a broken heart

傷ついた心でも、私ならやり遂げられるのよ


(One, two, three, four)

1、2、3、4

 

 

[Chorus]
I'm so depressed, I act like it's my birthday every day

落ち込んでても、毎日が誕生日のように振る舞うの


I'm so obsessed with him, but he avoids me (He avoids me), like the plague

私は彼に夢中なのに、彼は私を疫病のように避けたがる

 

I cry a lot, but I am so productive, it's an art

何度も泣いたけど、私はこの悲劇をも芸術として昇華したわ


You know you're good when you can even do it with a broken heart

傷ついた心でもこんなことができるのだから、貴方は大丈夫よ

 


[Outro]
You know you're good when you can even do it with a broken heart

傷ついた心でもこんなことができるのだから、貴方は大丈夫よ


You know you're good

貴方は大丈夫よ


And I'm good

そう、私は大丈夫


'Cause I'm miserable (Haha)

だって私ったら惨めだからね


And nobody even knows

誰も知らないだろうけど


Ah, try and come for my job

私の仕事、やれるなら貴方もやってみてよ

--------------------------------------------------------

open.spotify.com