洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

Unstoppable - Sia【歌詞和訳】

Image gallery for Sia: Unstoppable (Music Video) - FilmAffinity

 

今回紹介するのは、オーストラリアのシンガーソングライター・Sia(シーア)のUnstoppable(アンストッパブル)。

 

彼女にとって7枚目のアルバム「This Is Acting」からのシングルで、2022年シングルとしてリリースされました。

 

2022年、Galaxy S22 UltraのCMでテーマソングとしても使用されています。

 

聴く人に力を与え、自信が湧いてくるようなパワーアンセムで、「ブレーキの付いていないポルシェ(海外のスポーツカー)のように私は止められないわ」

というサビの歌詞が印象的です。

 

youtu.be

-----------------------

[Verse 1]
I'll smile, I know what it takes to fool this town

私は笑うわ、この街を騙すために必要なものを知ってる


I'll do it 'til the sun goes down and all through the night time

日が沈むまで、何度だって挑み続ける


Oh, yeah


Oh, yeah, I'll tell you what you wanna hear

貴方が聞きたいことを教えてあげる


Keep my sunglasses on while I shed a tear

サングラスをかけて、流れ落ちる涙を隠すの


It's never the right time, yeah-yeah

今はまだ涙を流す時じゃないわ

 

 

[Pre-Chorus]
I put my armor on, show you how strong I am

鎧を纏って、どれだけ私が強いか見せつけるのよ


I put my armor on, I'll show you that I am

鎧を纏って、私とは何者なのかを見せつけるのよ

 

 

[Chorus]
I'm unstoppable, I'm a Porsche with no brakes

私は止められない、ブレーキのないポルシェのように


I'm invincible, yeah, I win every single game

無敵なのよ、だから全ての試合で勝利を収める


I'm so powerful, I don't need batteries to play

とっても強くて、バッテリーなんて必要ない


I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today

自信に満ち溢れてる、そうよ今日の私は止められない


Unstoppable today, unstoppable today

今日の私は止められない


Unstoppable today, I'm unstoppable today

誰にも今日の私は止められない

 

 

[Verse 2]
Breakdown, only alone I will cry out loud

不安に襲われ、一人大声で泣いていた


You'll never see what's hiding out

何が隠れてるのか、貴方には決して分からないでしょうね


Hiding out deep down, yeah-yeah

私の心の奥深くにね


I know, I've heard that to let your feelings show

貴方の本当の気持ちを知りたいからそう聞いたのよ


Is the only way to make friendships grow

これが友情を育む唯一の方法


But I'm too afraid now, yeah

でも今の私はとても恐れているの

 

 

[Pre-Chorus]

I put my armor on, show you how strong I am

鎧を纏って、どれだけ私が強いか見せつけるのよ


I put my armor on, I'll show you that I am

鎧を纏って、私とは何者なのかを見せつけるのよ

 

 

[Chorus]

I'm unstoppable, I'm a Porsche with no brakes

私は止められない、ブレーキのないポルシェのように


I'm invincible, yeah, I win every single game

無敵なのよ、だから全ての試合で勝利を収める


I'm so powerful, I don't need batteries to play

とっても強くて、バッテリーなんて必要ない


I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today

自信に満ち溢れてる、そうよ今日の私は止められない


Unstoppable today, unstoppable today

今日の私は止められない


Unstoppable today, I'm unstoppable today

誰にも今日の私は止められない

 

Unstoppable today, unstoppable today

今日の私は止められない


Unstoppable today, I'm unstoppable today

誰にも今日の私は止められない

 

 

[Bridge]

I put my armor on, show you how strong I am

鎧を纏って、どれだけ私が強いか見せつけるのよ


I put my armor on, I'll show you that I am

鎧を纏って、私とは何者なのかを見せつけるのよ

 

 

[Chorus]

I'm unstoppable, I'm a Porsche with no brakes

私は止められない、ブレーキのないポルシェのように


I'm invincible, yeah, I win every single game

無敵なのよ、だから全ての試合で勝利を収める


I'm so powerful, I don't need batteries to play

とっても強くて、バッテリーなんて必要ない


I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today

自信に満ち溢れてる、そうよ今日の私は止められない


Unstoppable today, unstoppable today

今日の私は止められない


Unstoppable today, I'm unstoppable today

誰にも今日の私は止められない

 

Unstoppable today, unstoppable today

今日の私は止められない


Unstoppable today, I'm unstoppable today

誰にも今日の私は止められない