洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

Lost - Maroon 5【歌詞和訳】

今回紹介する曲はMaroon 5 (マルーン5)の「Lost (ロスト)」です。

Maroon 5 Unveils New Album “Jordi” and Music Video For New Single “Lost” –  The Hype Magazine

 

彼らの4年ぶりのニューアルバム、「JORDI(ジョーディ…2017年に亡くなった元マネージャーの名前)」に収録されており、アルバムリリースと同時にシングルカットされました。

 

「人生を見失っていた僕を見つけてくれたのは君だ」がテーマ。

 

MVに出てくる人魚はボーカル・Adam(アダム)の奥さん本人だそう。

 

www.youtube.com

 

-----------------------------------------------------------

[Verse 1]
Had no connection, no faith or direction, no

信じられる人なんていないし、生きる意味もなければ、向かっていく道もない


Searching and searching for someone to save my soul (Ooh)

僕の魂を救ってくれる誰かをずっと探してたんだ

 

 

[Pre-Chorus]
Ooh, I was swept up in a wave, swept up in a wave

波に飲まれたよ


Ooh, then I heard you say my name

その時僕の名前を呼ぶ声がしたんだ


Yeah-yeah, yeah-yeah

 

 

[Chorus]
Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me

君に愛されるまで僕は自分を見失っていた


Now I'm found, now I'm found, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた


Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound

僕を安心できる場所に連れて行ってくれたんだ


Lost, I was lost, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた


Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me

君に愛されるまで僕は自分を見失っていた


Now I'm found, now I'm found, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた


Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound

僕を安心できる場所に連れて行ってくれたんだ


Lost, I was lost, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた

 

 

[Verse 2]
I was so broken, my heart was an empty space

僕は壊れてしまって、心も空っぽだった


Life was a joke 'til the moment I saw your face

君の顔を見るまで僕の人生はジョークみたいなものだったよ


Saw your face, saw your face

君の顔を見るまでは

 

 

[Pre-Chorus]

Ooh, I was swept up in a wave, swept up in a wave

波に飲まれたよ


Ooh, then I heard you say my name

その時僕の名前を呼ぶ声がしたんだ


Yeah-yeah, yeah-yeah

 


[Chorus]

Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me

君に愛されるまで僕は自分を見失っていた


Now I'm found, now I'm found, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた


Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound

僕を安心できる場所に連れて行ってくれたんだ


Lost, I was lost, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた


Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me

君に愛されるまで僕は自分を見失っていた


Now I'm found, now I'm found, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた


Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound

僕を安心できる場所に連れて行ってくれたんだ


Lost, I was lost, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた

 

 

[Bridge]
Ooh-ooh-ooh, again (Again)

もう一度

 

Ooh-ooh-ooh, again, yeah (Again)

もう一度


Ooh-ooh-ooh, again (Again)

もう一度


Ooh-ooh-ooh, again, yeah (Again)

ああ、もう一度

 

 

[Pre-Chorus]

Ooh, I was swept up in a wave, swept up in a wave

波に飲まれたよ


Ooh, then I heard you say my name

その時僕の名前を呼ぶ声がしたんだ


Yeah-yeah, yeah-yeah

 

 

[Chorus]
Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me (I was lost, lost)

君に愛されるまで僕は自分を見失っていた


Now I'm found, now I'm found, now I'm found (Now I'm found, found, found)

今、僕は君に見つけてもらえた


Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound (Yeah, yeah, yeah)

僕を安心できる場所に連れて行ってくれたんだ


Lost, I was lost, now I'm found (Oh yeah)

今、僕は君に見つけてもらえた


Lost, I was lost, I was lost 'til you loved me (I was lost, lost)

君に愛されるまで僕は自分を見失っていた


Now I'm found, now I'm found, now I'm found (Now I'm found, found, found)

今、僕は君に見つけてもらえた


Yeah, you took me to a place, it was safe, it was sound (Ooh, yeah, yeah)

僕を安心できる場所に連れて行ってくれたんだ


Lost, I was lost, now I'm found

今、僕は君に見つけてもらえた