洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

traitor - Olivia Rodrigo(オリヴィア・ロドリゴ)【歌詞和訳】

 

Olivia Rodrigo Releases 'Traitor' Music Video

今回紹介する曲はOlivia Rodrigo (オリヴィア・ロドリゴ)の

「traitor」(トゥレイター)です。

 

今月、待望のデビューアルバム「SOUR」をリリースした彼女。

 

Sour

Sour

Amazon

 

この曲はアルバムの2番目の曲で、 「traitor(裏切り者)」というタイトル通り、

過去に付き合っていた彼に裏切られた時の心情を歌っています。

 

Lyric videoはこちら。

 

www.youtube.com

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

[Intro]
Ooh-ooh-ooh


Ah-ah-ah-ah-ah

 

 

[Verse 1]
Brown guilty eyes and

茶色い目をした悪い顔に


Little white lies, yeah

他愛もない小さな嘘


I played dumb, but I always knew

私は何も知らないふりしてたけど、ずっと知ってたのよ


That you talked to her, maybe did even worse

あなたが彼女に話しかけてた事が事態を更に悪くさせたわね


I kept quiet so I could keep you

あなたを手放したくないから、知ってたけど黙ってた

 

 

[Pre-Chorus]
And ain't it funny how you ran to her

あなたが彼女に惹かれていく姿は見ものだったわ


The second that we called it quits?

私は2番目の女だったってこと?


And ain't it funny how you said you were friends?

あなたが彼女の事を友達だって言ってたのも馬鹿馬鹿しいわ


Now it sure as hell don't look like it

まるで地獄のよう

 

 

[Chorus]
You betrayed me

あなたは私を裏切った


And I know that you'll never feel sorry

申し訳ないとか全然思ってないんだろうね


For the way I hurt, yeah

そして私は傷ついていく


You talked to her when we were together

私たち一緒にいたのに、彼女に話しかけてたよね


Loved you at your worst, but that didn't matter

私はあなたを愛していたのに、そんなの関係ない素振りで


It took you two weeks to go off and date her

彼女と2週間もの間デートしてたそうね


Guess you didn't cheat, but you're still a traitor

誤魔化すつもりはなかっただろうけど、あなたは立派な裏切り者よ

 


[Verse 2]
Now you bring her around just to shut me down

私を黙らせるために彼女を連れてきたわよね


Show her off like she's a new trophy

彼女があなたにとっての新しいトロフィーだと見せつけるかのように


And I know if you were true

私はあなたが本気だったかどうか知ってる


There's no damn way that you

あなたには救いようがないわ


Could fall in love with somebody that quickly

すぐに誰かと恋に落ちるものね

 

 

[Pre-Chorus]
Ain't it funny? All the twisted games

馬鹿馬鹿しいわね、捻れた関係と

 

All the questions you used to avoid

あなたが避けてきたいくつもの質問


Ain't it funny? Remember I brought her up

馬鹿馬鹿しいわね、私が彼女とあなたをくっつける橋になったみたい


And you told me I was paranoid?

あなたは「君は妄想していただけだ」ともと言ったわよね?

 

 

[Chorus]

You betrayed me

あなたは私を裏切った


And I know that you'll never feel sorry

申し訳ないとか全然思ってないんだろうね


For the way I hurt, yeah

そして私は傷ついていく


You talked to her when we were together

私たち一緒にいたのに、彼女に話しかけてたよね


Loved you at your worst, but that didn't matter

私はあなたを愛していたのに、そんなの関係ない素振りで


It took you two weeks to go off and date her

彼女と2週間もの間デートしてたそうね


Guess you didn't cheat, but you're still a traitor

誤魔化すつもりはなかっただろうけど、あなたは立派な裏切り者よ

 

 

[Bridge]
(Ah-ah-ah)
God, I wish that you had thought this through

神様、私にこの選択は間違ってると言って


Before I went and fell in love with you

私が彼に恋する前に


(Ah-ah-ah)
When she's sleepin' in the bed we made

彼女は私たちのベッドで眠ってる


Don't you dare forget about the way

でもどうか私の事を忘れないでね

 

 

[Chorus]
You betrayed me

あなたは私を裏切った


'Cause I know that you'll never feel sorry

申し訳ないとか全然思ってないんだろうね


For the way I hurt, yeah

そして私は傷ついていく


You talked to her when we were together

私たち一緒にいたのに、彼女に話しかけてたよね


You gave me your word, but that didn't matter

私はあなたを愛していたのに、そんなの関係ない素振りで


It took you two weeks to go off and date her

彼女と2週間もの間デートしてたそうね


Guess you didn't cheat, but you're still, you're still a traitor
(Ah-ah-ah)

誤魔化すつもりはなかっただろうけど、あなたは立派な裏切り者よ


Yeah, you're still a traitor

あなたは立派な裏切り者

 

 

[Outro]
Ooh-ooh-ooh

 

God, I wish that you had thought this through

神様、私にこの選択は間違ってると言って


Before I went and fell in love with you

私が彼に恋する前に