洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

Bad Habit - Steve Lacy 【歌詞和訳】

Steve Lacy Photos | Last.fm

 

今回紹介するのは、Steve Lacy(スティーブ・レイシー)の「Bad Habit(バッド・ハビット)」。

アメリカ・カリフォルニア州生まれ、24歳の彼はバンド「The Internet(ザ・インターネット)」にも在籍しており、今年リリースしたメジャーデビューアルバム・「Gemini Rights」が大ヒット。

最新2022年9月28日付の米Billboard 100チャートにて、この曲が自身初の1位を獲得し、ここ最近かなりの勢いで知名度を上げています。

 

〜I wish I knew you wanted me

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな〜

 

繰り返されるこのフレーズが印象的な、R&B風のラヴ・ソングです。

 

www.youtube.com

 

ーーーーーーーーーーーーーーー

[Intro: Steve Lacy & Fousheé]
I wish I knew you wanted me

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな


I wish I knew, I wish I knew you wanted me

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな


I wish I knew, I wish I knew you wanted me

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな

 

 

[Verse 1: Steve Lacy]
What you, ooh, uh, what you do?

ああ、何やってんだよ


Made a move, coulda made a move

何かできたはずだろ


If I knew I'd be with you

君と一緒にいられるって知ってたら


Is it too late to pursue?

もう今更君を追いかけても遅すぎるのかな

 


[Chorus: Steve Lacy]
I bite my tongue, it's a bad habit

僕には舌を噛む悪い癖があるよ


Kinda mad that I didn't take a stab at it

君を追っかけなかったことを後悔してる


Thought you were too good for me, my dear

僕は君にとってちょっと勿体無いと思ったんだ


Never gave me time of day, my dear

振り向いてはくれなかったね、愛しい君


It's okay, things happen for

まぁいいさ、この世で起こる全ての出来事にはさ


Reasons that I think are sure, yeah

きっと何かしら理由があるんだよ

 

 

[Post-Chorus: Steve Lacy & Fousheé]
I wish I knew, I wish I knew you wanted me (I wish I knew)

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな


I wish I knew (Oh), I wish I knew you wanted me

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな


I wish I knew (Yeah), I wish I knew you wanted me (Oh)

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな


I wish I knew, I wish I knew you wanted me

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな

 

 

[Verse 2: Steve Lacy]
Please say to me (Please, just say to me)

僕に囁いてくれるかい


If you still wanna

君がまだ僕を欲しがっているなら


I wish you wouldn't play with me

君は僕を弄んでるわけじゃないって思ってるよ


I wanna know (Oh, no)

知りたいんだ

 

 

[Chorus: Steve Lacy]
Uh, can I bite your tongue like my bad habit?

僕の悪い癖みたいに、君の舌を噛んでもいいかな?


Would you mind if I tried to make a pass at it?

君を求めてもいいかな?


No, you're not too good for me, my dear

いや、愛しい君よ、君はきっと僕には勿体無いさ


Funny you come back to me, my dear

愛しい君よ、僕の元に戻ってきたらお笑いだけど


It's okay, things happen for

まぁいいさ、この世で起こる全ての出来事にはさ


Reasons that I can't ignore, yeah

きっと決して無視できやしない理由があるんだよ

 

 

[Post-Chorus: Steve Lacy & Fousheé]
I wish I knew, I wish I knew you wanted me

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな


I wish I knew (Wish I knew), I wish I knew you wanted me (Oh)

君が僕を欲しがってるのを知っていたら良かったのにな

 

 

[Bridge: Steve Lacy]
You can't surprise a Gemini (I wish I knew)

双子座(※)を驚かすことなんてできやしない

※Steveは双子座。だからサプライズには慣れていると言っている

 

I'm everywhere, I'm cross-eyed, and (I wish I knew you wanted me)

僕は外交的で、二面性がある


Now that you're back, I can't decide (I wish I knew)

でも君が戻ってきて、僕は決心がつかなくなる


If I decide if you're invited (I wish I knew you wanted me)

君を誘えたらなぁ


You always knew the way to wow me

君はいつも僕をびっくりさせるよね


Fuck around, get tongue-tied, and

バカみたいに、呂律も回らないくらい


I turn it on, I make it rowdy

盛り上がって、


Then carry on, but I'm not hidin'

それでもとまらないんだ、隠れもしないさ


You grabbin' me hard 'cause you know what you found

君は僕を見つけて強く抱きしめる


It's biscuits, it's gravy, babe

ビスケットとグレイビーソースみたいにお似合いだ

 

[Break: Steve Lacy]
Mm-mm-mm
Mm-mm-mm
Mm-mm-mm, mm-mm-mm-mm
Mm-mm-mm, mm-mm-mm-mm
Mm-mm-mm, mm-mm-mm-mm
Mm-mm-mm, mm-mm-mm-mm
Mm-mm-mm, mm-mm-mm-mm
Mm-mm-mm, mm-mm-mm-mm

 


[Outro: Steve Lacy & Fousheé]
You can't surprise a Gemini

双子座を驚かすことなんてできやしない

 

But you know it's biscuits, it's gravy, babe

でもビスケットとグレイビーソースみたいにお似合いなんだ


I knew you'd come back around

君が戻ってくるって知ってたさ

 

'Cause you know it's biscuits, it's gravy, babe

僕と君はビスケットとグレイビーソースみたいなもんだし


Let's fuck in the back of the mall, lose control

ショッピングセンターの裏でヤっちまおうよ


Go stupid, go crazy, babe

クレイジーになってさ


I know I'll be in your heart 'til the end

最期まで、僕は君の心のなかにいるだろうね


You'll miss me, don't beg me, babe

僕が恋しくなるだろうけど、求めたらダメだよ

ーーーーーーーーーーーーーーー

 

open.spotify.com