洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

Bones - Imagine Dragons 【歌詞和訳】

Imagine Dragons' Single Found Its Way To Our 'Bones' - The Honey POP

今回紹介する曲は、Imagine Dragons(イマジン・ドラゴンズ)のBones(ボーンズ)です。

 

 

I-I-I got this feeling in my soul

魂でこの気持ちを感じてるぜ


Go ahead and throw your stones

前を向いて、逆らうんだ


'Cause there's magic in my bones

だって俺の骨格には魔法がかかってるから

 

 

繰り返されるこのフレーズが特徴的な、Imagine Dragons節炸裂の

ポジティブソング。

 

Amazonオリジナルドラマ、「The Boys Season 3」にも使用されておいます。

 

youtu.be

メンバーがゾンビと踊り出し、まさかの結末となってしまうMVも必見。

 

ーーーーーーーーーーーーー

[Verse 1]
Gimme, gimme, gimme some time to think

考える時間が欲しい


I'm in the bathroom, looking at me

バスルームで、自分を見つめながらそんなことを思う


Face in the mirror is all I need (Ooh-ooh)

鏡に写ってる顔が全てを物語ってるよ


Wait until the reaper takes my life

死神が俺の命を刈り取るのを待ってる


Never gonna get me out alive

決して生きては帰れないだろう


I will live a thousand million lives (Ooh-ooh)

なら、一億回人生をやり直して見せるさ

 

 

[Pre-Chorus]
My patience is waning, is this entertaining?

我慢の限界は近い、面白くなってきた


Our patience is waning, is this entertaining?

俺たちの我慢の限界は近い、なぁ面白くなってきたんじゃないか?

 


[Chorus]
I-I-I got this feeling, yeah, you know

こんな気持ちになってんだ


Where I'm losing all control

何もかも制御できなくなりそうだぜ


'Cause there's magic in my bones

だって俺の骨格には魔法がかかってるから


I-I-I got this feeling in my soul

魂でこの気持ちを感じてるぜ


Go ahead and throw your stones

前を向いて、逆らうんだ


'Cause there's magic in my bones

だって俺の骨格には魔法がかかってるから

 

 

[Verse 2]
Playin' with a stick of dynamitе

ダイナマイトの導線で遊んでる


There was nevеr gray in black and white

グレーでも、黒でも白でもない


There was never wrong 'til there was right (Ooh-ooh)

正解が分かるまでは、間違いだとは言えないさ


Feelin' like a boulder hurtlin'

岩に向かってぶつかってく気分だ


Seein' all the vultures circlin'

ハゲワシが空で回るのを見つめ


Burnin' in the flames, I'm workin' in

燃え盛る炎の中、俺は進む


Turnin' in a bed, that's darkenin'

真っ暗な中、ベッドで寝返りを打った

 

 

[Pre-Chorus]

My patience is waning, is this entertaining?

我慢の限界は近い、面白くなってきた


Our patience is waning, is this entertaining?

俺たちの我慢の限界は近い、なぁ面白くなってきたんじゃないか?

 

 

[Chorus]

I-I-I got this feeling, yeah, you know

こんな気持ちになってんだ


Where I'm losing all control

何もかも制御できなくなりそうだぜ


'Cause there's magic in my bones

だって俺の骨格には魔法がかかってるから


I-I-I got this feeling in my soul

魂でこの気持ちを感じてるぜ


Go ahead and throw your stones

前を向いて、逆らうんだ


'Cause there's magic in my bones

だって俺の骨格には魔法がかかってるから

 

 

[Post-Chorus]
'Cause there's magic in my bones

だって俺の骨格には魔法がかかってるから

 

 

[Bridge]
Look in the mirror of my mind

自分の心を写す鏡を見るんだ

 

Turnin' the pages of my life

自分の人生の1ページをめくるかのように


Walkin' the path so many paced a million times

なん百万回と歩き続けてきた


Drown out the voices in the air

空中に浮かぶ声をかき消すように


Leavin' the ones that never cared

俺たちに関心のない奴らは放っておけ


Pickin' the pieces up and buildin' to the sky

いくつものかけらを拾い、空に向かって積み重ねていくんだ

 

 

[Pre-Chorus]

My patience is waning, is this entertaining?

我慢の限界は近い、面白くなってきた


Our patience is waning, is this entertaining?

俺たちの我慢の限界は近い、なぁ面白くなってきたんじゃないか?

 

 

[Chorus]

I-I-I got this feeling, yeah, you know

こんな気持ちになってんだ


Where I'm losing all control

何もかも制御できなくなりそうだぜ


'Cause there's magic in my bones (Magic in my bones)

だって俺の骨格には魔法がかかってるから


I-I-I got this feeling in my soul (Soul)

魂でこの気持ちを感じてるぜ


Go ahead and throw your stones

前を向いて、逆らうんだ


'Cause there's magic in my bones

だって俺の骨格には魔法がかかってるから

 

 

[Outro]
There goes my mind, (I-I-I) don't mind

心配するな、俺の心はここにある


There goes my mind (There it goes, there it goes)

俺の心はここにある


There goes my mind, (I-I-I) don't mind

心配するな、俺の心はここにある


There goes my mind (There it goes)

俺の心はここにある


'Cause there's magic in my bones

だって俺の骨格には魔法がかかってるから

ーーーーーーーーーーーーー

open.spotify.com