洋楽和訳と解説ブログ〜歌詞を知って洋楽をもっと楽しもう!〜

洋楽和訳と曲の解説。このサイトはアフィリエイト広告(Amazonアソシエイト含む)を掲載しています。

i like the way you kiss me - Artemas【歌詞和訳】

Artemas – ​i like the way you kiss me Lyrics | Genius Lyrics

 

今回紹介するのは、Artemas (アルテマス)のi like the way you kiss me(アイ・ライク・ザ・ウェイ・ユー・キス・ミー)。

 

Artemas (アルテマス)は現在24歳の男性で、本名はArtemas Diamandis。

 

イングランドオックスフォードシャー出身の彼は、2020年後半に音楽活動を始め、独学で楽器の演奏法などを学んだようです。

 

i like the way you kiss me(アイ・ライク・ザ・ウェイ・ユー・キス・ミー)は現在世界中でヒットの兆しを見せており、2024年4月現在Billboard 100にて70位にランクインしています。

 

繰り返されるサビが印象的です。

 

I like the way you kiss me, I can tell you miss me

君のキスの仕方が好きなんだ、君は僕のことを愛しく思ってるだろうね


I can tell it hits, hits, hits, hits

だんだん君に夢中になってく

 

youtu.be

--------------------

[Intro]
I like the way you kiss me

君のキスの仕方が好きなんだ


I like the way you, uh

君のキスの仕方が好きなんだ

 

 

[Chorus]
I like the way you kiss me, I can tell you miss me

君のキスの仕方が好きなんだ、君は僕のことを愛しく思ってるだろうね


I can tell it hits, hits, hits, hits

だんだん君に夢中になってく


Not tryna be romantic, I'll hit it from the back

ロマンティックになんかならなくていいよ、愛し合おう


Just so you don't get attached ('Tached, 'tached, 'tached)

この恋に溺れすぎちゃダメだよ


I like the way you kiss me, I can tell you miss me

君のキスの仕方が好きなんだ、君は僕のことを愛しく思ってるだろうね


I can tell it hits, hits, hits, hits

だんだん君に夢中になってく


Not tryna be romantic, I'll hit it from the back

ロマンティックになんかならなくていいよ、愛し合おう


Just so you don't get attached ('Tached, 'tached, 'tached)

この恋に溺れすぎちゃダメだよ

 

 

[Verse 1]
You bite my lip just for the taste

僕の味を確かめるように君は僕の舌を噛んだ


You're on your knees, I'm on the case

君は跪く、僕は寄り添う


You take the heat and with such grace

君は僕の愛情を受け止めてくれる


You say we'rе done, but here you stay

君は僕らの関係は終わったと言うけど、ここにいてくれないかな


Said you'rе scared I'll let you down (I'll let you down)

僕をがっかりさせてしまうのが怖いって言ってた


Stick around and you'll find out (And you'll find out)

ただそばにいて欲しいんだ、そうすれば分かるさ


But don't you wanna make me proud? (Don't you wanna make me proud?)

君にとって僕は恋人に相応しくないのかな?


'Cause I'm so proud, baby, I'm so proud of you

僕は君が恋人なのをとっても自慢に思ってるよ

 

 

[Chorus]

I like the way you kiss me, I can tell you miss me

君のキスの仕方が好きなんだ、君は僕のことを愛しく思ってるだろうね


I can tell it hits, hits, hits, hits

だんだん君に夢中になってく


Not tryna be romantic, I'll hit it from the back

ロマンティックになんかならなくていいよ、愛し合おう


Just so you don't get attached ('Tached, 'tached, 'tached)

この恋に溺れすぎちゃダメだよ


I like the way you kiss me, I can tell you miss me

君のキスの仕方が好きなんだ、君は僕のことを愛しく思ってるだろうね


I can tell it hits, hits, hits, hits

だんだん君に夢中になってく


Not tryna be romantic, I'll hit it from the back

ロマンティックになんかならなくていいよ、愛し合おう


Just so you don't get attached ('Tached, 'tached, 'tached)

この恋に溺れすぎちゃダメだよ

 

 

[Verse 2]
Do I stress you out? Can I help you out?

僕って君にとって不要な存在なのかな、何か言ってくれない?


Does it turn you on when I turn you 'round?

君のほうを振り向いた時、君は嬉しく思うのかな


Can we make a scene? (Scene) Can we make it loud? (Loud)

二人だけの思い出を作れるかな?もっとおしゃべりできないかな?


'Cause I'm so proud, baby, I'm so proud of you

僕は君が恋人なのをとっても自慢に思ってるよ

 

 

[Break]
(So proud of you)

君が恋人なのを自慢に思うよ


(Mm, so proud of you)

とっても自慢に思うよ

 

 

[Chorus]

I like the way you kiss me, I can tell you miss me

君のキスの仕方が好きなんだ、君は僕のことを愛しく思ってるだろうね


I can tell it hits, hits, hits, hits

だんだん君に夢中になってく


Not tryna be romantic, I'll hit it from the back

ロマンティックになんかならなくていいよ、愛し合おう


Just so you don't get attached ('Tached, 'tached, 'tached)

この恋に溺れすぎちゃダメだよ


I like the way you kiss me, I can tell you miss me

君のキスの仕方が好きなんだ、君は僕のことを愛しく思ってるだろうね


I can tell it hits, hits, hits, hits

だんだん君に夢中になってく


Not tryna be romantic, I'll hit it from the back

ロマンティックになんかならなくていいよ、愛し合おう


Just so you don't get attached ('Tached, 'tached, 'tached)

この恋に溺れすぎちゃダメだよ

 

 

[Outro]
I like the way you kiss me

君のキスの仕方が好きなんだ


I like the way you, uh

君のキスの仕方が好きなんだ

------------------

open.spotify.com